93% of Fox News climate change coverage misleading

Posted on 1 October 2012 by John Cook


“An analysis of prime time programs on Fox News has found that 93% of their coverage of climate science in 2012 was misleading. The report, published by the Union of Concerned Scientists, analysed six months of prime time segments covering climate change in early 2012.

The Wall Street Journal, News Corporation’s other media flagship, didn’t fare much better. The report also included WSJ opinion pieces over the last year and found 81% of their climate change coverage was misleading.

To characterise this coverage as biased doesn’t capture the magnitude of their treatment of climate science. News Corporation is promoting an inversion of reality. For the past several decades, there has been a strengthening scientific consensus that humans are causing global warming.

Surveys of the climate science community since 1996 have found the percentage of climate scientists agreeing on human-caused global warming has steadily increased to the point where in the last few years, several independent surveys have found 97% agreement among actively publishing climate scientists.”


How many people do you know make fact out of what they read in the paper?